Dlaczego LPG?

Dlaczego AutoGaz, LPG, CNG?

LPG jest źródłem energii o wysokiej jakości i jest używany w takich dziedzinach jak: przemysł, rzemiosło, rolnictwo i napędy silników samochodowych. Gaz płynny jest uznawany jako paliwo bardziej przyjazne środowisku. Spaliny powstałe w wyniku spalania mieszanki propan-butan są mniej szkodliwe dla środowiska naturalnego, ponieważ w odróżnieniu od efektów spalania innych paliw nie zawierają ołowiu oraz związków siarki. Węglowodory w spalinach gazu LPG są mniej uciążliwe dla środowiska niż te powstałe w wyniku spalania benzyny.

Stosowanie paliw alternatywnych takich jak LPG oprócz korzyści dla środowiska wiąże się ze zwiększoną ekonomią użytkowania samochodu. Koszt przejechania samochodem o napędzie LPG 100 km jest średnio o ok. 45% niższy niż przejazd takim samym samochodem napędzanym benzyną.

Temperatura parowania LPG jest dużo niższa niż paliw konwencjonalnych (takich jak benzyna czy olej napędowy). W związku z tym utrzymanie tego paliwa w stanie ciekłym wymaga sprężenia go do odpowiednio wysokiego ciśnienia. Instalacje LPG w samochodach muszą więc spełniać wysokie wymagania i normy jakościowe. Stosowanie elementów niewiadomego pochodzenia może niekorzystnie wpłynąć na bezpieczeństwo.

Czy istnieje możliwość zredukowania kosztów paliwa nawet o połowę?

Sprawdzonym sposobem obniżenia kosztów zużywanego paliwa jest przystosowanie silnika benzynowego do zasilania mieszaniną propanu i butanu zwaną przez specjalistów LPG. W wielu krajach Europy, w tym i w Polsce, w cenie 1 litra benzyny można kupić 2 do 3 litrów autogazu! Zalety LPG już dawno docenili Włosi, Holendrzy i Francuzi. Również w Polsce coraz więcej osób obecnie chętnie stosuje ten rodzaj paliwa. Jak podaje tygodnik Motor, w naszym kraju z LPG korzysta już ponad milion samochodów.

Czy za używaniem paliwa LPG przemawia coś jeszcze?

Obok walorów ekonomicznych za stosowaniem autogazu przemawia jeszcze jeden bardzo istotny czynnik - ekologia. Według wiarygodnych badań podczas jazdy na LPG można uzyskać nawet czterokrotnie niższą toksyczność emitowanych spalin, niż przy spalaniu benzyny.

Czy założenie gazu jest dla nas opłacalne?

Tak. Ponieważ gaz jest na dzień dzisiejszy znacznie tańszy od benzyny. Zachęcamy do zapoznania się z naszym kalkulatorem, który pomoże to z wizualizować. Po drugie silnik zasilany benzyną zużywa się szybciej niż ten zasilany gazem, ponieważ gaz LPG czyli mieszanina propanu - butanu nie powoduje rozcieńczenia oleju w misce olejowej, jak i spłukiwania go z gładzi cylindrów.

Czy silnik traci moc po zamontowaniu instalacji gazowej?

W generacjach I-IV rożnica mocy w stosunku do samochodu benzynowego, a tego z instalacją gazową nie powinna przekraczać 15%, jest to nieuniknione, gdyż gaz ma mniejszą wartość opałową.

Czy gaz można zakładać tylko do nowych samochodów?

Nie ma przeciwwskazań do montażu instalacji w samochodach starszych i takich dużym przebiegu, jeśli silnik nie spala nadmiernie oleju i ma odpowiednią kompresję.

 

Czy instalacja gazowa jest bezpieczna?

Instalacje te posiadają wszelkie atesty bezpieczeństwa europejskiego i krajowego, dlatego nie ma przeciwwskazań do dopuszczenia pojazdu do ruchu, jak również podstaw do twierdzenia, że instalacja gazowa może być niebezpieczna, zwłaszcza,że system ten posiada szereg zabezpieczeń zarówno mechanicznych i elektrycznych.

Czy można się spodziewać problemów, które nie występowały wcześniej?

Trzeba dbać o jakoś świec zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia i filtru powietrza. Również jakoś tankowanego gazu może mieć wpływ na naszą instalację.

Jakie są zalety auto-gazu?

  • do 60% mniejsze wydatki na paliwo
  • podwójny zasięg dzięki użyciu dwóch form energii napędowej
  • montaż do prawie wszystkich pojazdów napędzanych silnikami benzynowymi
  • 80% mniejsza emisja substancji szkodliwych niż benzyna czy diesel
  • chroni środowisko i oszczędza silnik (>100 Oktanów)
  • dłuższa żywotność silnika i świec zapłonowych
  • silniki pracują wyraźnie ciszej
  • spalanie ciągłe oszczędza koszty napraw i przeglądów
  • proces tankowania tak prosty jak przy benzynie
  • bezproblemowe przełączanie z napędu benzynowego na gazowy
  • wysoki poziom bezpieczeństwa (instalacje testowane i homologowane)
  • spełniony Europejski Poziom Bezpieczeństwa E 67 R 01
  • zwrot kosztów inwestycji zwraca się przeciętnie po 20.000 – 30.000 km
  • stale rosnąca ilość stacji gazowych (w Europie ponad 2900, w BRD ponad 500)
  • znalezienie stacji gazowej możliwe za pomocą telefonu komórkowego/SMS
  • przerobione pojazdy mechaniczne maja pozwolenie na jazdę nawet podczas letniego alarmu spowodowanego przez "smog"